2020. május 18., hétfő

Variációk bodzára... 


Legalább elméletben...
Ez az első bodzavirágzás életemben, legalábbis amióta gasztroeszemet tudom, hogy a vidéket csak fényképről látom, és ha nem történik valami csoda, akkor idén se bodzaszörp, se bodzazselé, se semmi...  Az elmúlt hónapokban nem merészkedtünk messzebb az ajánlottnál, vagy a muszájnál, és az ajánlott/muszáj körzeten belül egy fia bodzabokorral nem sok, nem találkoztam.  Hiányzik, no. Már az is komolyan megfordult a fejemben, hogy anyut megkérem adjon fel postán friss bodzavirágot 😅
S akkor ma megkeresett Etus, hogy emlegettem a bodzazselét, s a bodzás eperlekvárt, s megígértem, hogy megírom. 
Kerestem pár képet régről, gyatra mind ráadásul, de ez ne vegye senki kedvét. Aki olyan szerencsés, hogy hozzájut tiszta, kipufogógázmentes bodzához, ezt a kettőt mindenképpen próbálja ki!

Almás-fehérboros bodzazselé
(Nem emlékszem már, hogy a neten találtam ezt a receptet, vagy egy doktorötkeres reklámanyagon, de ezer éves, és az egyik legfinomabb zselé amit valaha ettem.)
1 liter 100%-os, szűrt almalevet 1 dl fehérborral és 1 bio citrom héjával felforralunk. Még forrón beleteszünk 8-10 nagy bodzavirágot szár nélkül. 
1 napig hagyjuk ázni, utána leszűrjük. Egy zacskó 3:1 zselésítővel és 30 dkg cukorral felforraljuk. Egyetlen perc forralás után mehet a steril üvegekbe, száraz dunsztba. 
4-5 negyedliteres üveggel lesz ebből a mennyiségből emlékeim szerint. 
Kifejezetten finom bodzafánk mellé, de a reggeli vajas-zsemle sem löki le magáról 😋
(Fontos: egyik évben nem tudom miért, de folyós maradt. Betettem a hűtőbe fogyasztás előtt, s ott bezselésedett. Ha esetleg más is járna úgy, mint én...)


Bodzás eperlekvár:

Hát ez nem is recept, annyira egyszerű 😅
1-1,2 kg tisztított epret 30 dkg cukorral és egy zacskó 3:1 zselésítővel felforralok. A végén hozzákeverek egy nagy marék letisztított bodzavirágot. (Szár és minden egyéb nélkül, csak a fehér virágot!)
Ez is mehet a steril üvegbe és a dunsztba a zselék mellé 😀



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése